Warning: The magic method WPML_Absolute_Url_Persisted::__wakeup() must have public visibility in /home/contempo/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/classes/url-handling/resolver/wpml-absolute-url-persisted.php on line 30
پوریا رمضانیان - contemporary musik
pooria ramezanian

پوریا رمضانیان

پوریا رمضانیان | پیانیست، پژوهش‌گرِ موسیقی و فلسفه
• دانش‌آموخته‌ی موسیقی از دانشگاهِ هنر (کارشناسی: ۱۳۹۴ / کارشناسیِ ارشد: ۱۳۹۹)

• برگزیده‌ی دو دوره‌ی جشنواره‌ی ملیِ موسیقیِ جوان (۱۳۹۵: دوم / ۱۳۹۷: سوم)

• دبیرِ هنریِ:
– هفتمین دوره‌ی «جشنواره‌ی سایت‌ها و نوشتارهای موسیقی»
– دومین دوره‌ی «جشنواره‌ی ملیِ موسیقیِ صبا»
– دومین دوسالانه‌ی «جایزه‌ی آهنگ‌سازیِ احمد پژمان»
– بخشِ پژوهش در نخستین دوره‌ی «جشنواره‌ی ملیِ موسیقیِ صبا»

• پیانیستِ کُرِ ارکسترِ سمفونیکِ تهران (تا سالِ ۹۴)

• سابقه‌ی هم‌کاری به‌عنوانِ مدرس در «مدرسه‌ی عالیِ مطالعاتِ هنر و علومِ انسانیِ شمسه» و «مؤسسه‌ی فرهنگی-هنریِ هنرِ فردا»، اعم از:
– دوره‌ی «فلسفه‌ی موسیقی با تئودور آدورنو»: تابستانِ ۱۴۰۰
– دوره‌ی «باخ و تولدِ ایده‌ی موسیقایی»: پاییزِ ۱۴۰۰
– دوره‌ی «دربابِ معنای موسیقیِ مطلق: کاوشی تاریخی در معنای اثرِ موسیقایی»: پاییزِ ۱۴۰۰

• تألیف و ترجمه‌ی متونِ موسیقی‌شناختی و فلسفی:
– نقدِ کتابِ موسیقی‌شناسی، تألیفِ بابک احمدی، (فصل‌نامه‌ی ماهور، ش. ۵۵)
– ریتمِ آزاد: قوم‌موسیقی‌شناسی و مطالعه‌ی موسیقیِ بدونِ وزن، مارتین کلِیتُن، ترجمه، (فصل‌نامه‌ی ماهور، ش. ۶۰)
– برامسِ پیش‌رو، آرنولد شوِنبِرگ، ترجمه‌ی مشترک، (فصل‌نامه‌ی ماهور، ش. ۶۷)
– اپرای فیدِلیو، گسست، و دیالکتیک: کنکاشی هگلی-آدورنویی در لیبرتّوی «اپرای فیدِلیو»ی بتهوون، (حلقه‌ی تجریش: ۱۴۰۰/۵/۱)
– نقدی بر ترجمه و شرحِ حمید فرازنده از متنِ «سبک متأخر بتهوون»، (حلقه‌ی تجریش: ۱۴۰۰/۶/۱۲)
– موریتس هاوپتمان: هارمونیِ فونکسیونِل، فرم، و دیالکتیک، (حلقه‌ی تجریش: (۱۴۰۰/۶/۱۲)
و…
• برگزاری کارگاه‌ها و سخن‌رانی‌های متعددِ پژوهشی و اجرایی ازجمله:
– «موسیقی، فلسفه، و معنا» در دانشکده‌ی الهیات و فلسفه‌ی دانشگاهِ بهشتی
– «موسیقی و جامعه در نظرِ آدورنو» در دانشکده‌ی علومِ اجتماعیِ دانشگاه تهران
– «واکاویِ لایه‌های استعاره در پرلودهای اپوس ۲۸ شوپَن» در دانشکده‌ی موسیقیِ دانشگاه هنر
– «موسیقی و تفکرِ دیالکتیکی» در دانشکده‌ی موسیقیِ دانشگاه هنر
– «بتهوون و تفکرِ دیالکتیکی» در پردیسِ هنرهای زیبای دانشگاهِ تهران

• کسبِ توصیه‌نامه‌ی آموزشی از دانشگاه مونترئالِ کانادا (Université de Montréal) و پروفسور اَلَن بِلکین جهتِ تدریس در زمینه‌ی مباحثِ مربوط به کلیه‌ی علومِ نظریِ موسیقی

درباره‌ی Erfan Dorri

Author, designer and webmaster this site

همچنین ببینید

پرهام ایزدیار

پرهام ایزدیار متولد ۱۳۷۲ کرج. موسیقی را در ۱۶ سالگی با نوازندگی پیانو آغاز کرد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.