Warning: The magic method WPML_Absolute_Url_Persisted::__wakeup() must have public visibility in /home/contempo/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/classes/url-handling/resolver/wpml-absolute-url-persisted.php on line 30
مجله موسیقی معاصر - contemporary musik

مطالب اخیر

پدرام فريوسفى

پدرام فریوسفی

متولد ۱۳۶۱تهران. وي فرزند روان شاد استاد شهريار فريوسفي است و مقدمات موسيقي را نزد پدر و مادر فراگرفت. در سال ۱۳۷۹از هنرستان موسيقي فارغ التحصيل شد. در هنرستان ويلن را نزد اساتيدي چون مرحوم فريدون زرين بال، سياوش ظهيرالديني و سهيل دهبستي فرا گرفت و پس از هنرستان از …

بیشتر بخوانید »

سینا صدقی

سینا صدقی

سینا صدقی به ‏سال 1368 خورشیدی در سنندج به‌دنیا آمد. مبانیِ آهنگسازی را زیر نظر علیرضا مشایخی آموخت و پیانو را با رزیتا شاکر آغاز کرد. در سال 1387 به «گروه موسیقیِ تهران» و «اُرکستر موسیقیِ نو» پیوست و از سال 1392 همکاریِ خود را با این گروه، به‌عنوانِ سُلیستِ …

بیشتر بخوانید »

عسل کریمی

asal karimi

عسل کریمی نوازندگی ویلن را در تهران نزد بهروز وحیدی آذر آموخت و پس از هشت سال همکاری با ارکستر مجلسی جوانان تهران به عنوان نوازنده‌ی توتی، کنسرت مایستر و همچنین تکنواز در سال ۲۰۱۱ برای تحصیل موسیقی به آلمان رفت. او هم اکنون فارغ‌التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد نوازندگی …

بیشتر بخوانید »

موسیقی معاصر چیست؟ (یادداشت هفتم و هشتم)

موسیقی معاصر چیست

تاکنون دگرگونی در ریتم، تمبر، هارمونی، و تصادف را به عنوان ابعاد مهم موسیقی معاصر بررسی کردیم، در‌ این یادداشت به عنصر دیگری خواهیم پرداخت: ۵- فضامندی صدا و واقعیت مجازی مولتی‌مدیا: تا قبل از دوره معاصر ماهیت آکوستیکی فضای اجرای کنسرت و چینش سازها طبعا شناخته شده بود و …

بیشتر بخوانید »

تجربه آموزش، مواجهه با اصوات . گفتگویی با پیر بولز

پیر بولز

گزیده و ترجمه علیرضا امیرحاجبی   پیر بولز، آهنگساز و رهبر ارکستر متولد بیست وششم مارس ۱۹۲۵ در مون بریسون (لوآر) بی تردید یکی از برجسته ترین موسیقیدانان نیمه دوم قرن بیستم است. وی نه تنها تصنیف قطعات مشهوری چون پتک بدون استاد (۱۹۵۵)، پاسخ ها (۱۹۸۴)، دیالوگ سایه های …

بیشتر بخوانید »